Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie irányelv értelmében.
Menü

Élet az új Vitarával - bemutatkozás

Crossover.hu
2020. 06. 18. 00:00:00

2016 júliusa óta vagyunk boldog tulajdonosai egy 1.6-os Vitarának, azóta több, mint 115.000 kilométert töltöttünk együtt. Beköszönő bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy miért vagyunk elkötelezett hívei a típusnak.

Szerettük az előző Opel Astra G Caravan autónkat, azonban 150.000 km megtétele után egyre gyakoribbá váltak hibák. Ezek közül egyik sem volt komoly, alapvető működést érintő, inkább apróbb, bosszantó problémák jelentkeztek, végső soron egyre gyakoribbá váltak a látogatások az autószerelőnél. Ekkor született meg a döntés, hogy 9 év után megválunk tőle.

 

 

Az utód kiválasztását nagyban befolyásolta a rendelkezésre álló keret, a megbízhatóság utáni vágy, az ár-érték arányt és a fenntartási költségeket is fontos szempontnak tartottuk. Mindenki mást szeret az autójában, van aki a lóerőben méri a szerethetőséget, van akinek elsődleges a presztízs, mások a különleges, ritka típusokban lelik örömüket, nekünk fontosabb a hibamentes működés és az olcsó fenntartás. 2016 elején még nem volt az utcaképnek annyira szerves része az új Vitara, mint manapság, viszont fórumokon már számos információ rendelkezésre állt, így a legnagyobb nyugalomban rendeltük meg a Vitarát, az akkor legnépszerűbb középső felszereltséggel (GL+) metálfénnyel. A motor tekintetében választási lehetőség nem volt, nekünk tökéletesen megfelelt az 1.6-os, 120 lóerős szívó benzinmotorral szerelt autó. Igazából már az előzetes netes böngészés során eldőlt, hogy ez lesz a befutó, a célkeresztben még olyan típusok voltak, mint a Mitsubishi ASX, a Mazda CX-3, a Hyundai i30 kombi, illetve kalandvágyból megnéztünk pár használt Kia Sportage-et is.

A forma megítélése szubjektív kérdés, nekünk a mai napig jól esik visszanézni rá, ha ott kell hagyni egy parkolóban. Ennyi idő elteltével nehéz tartósságról beszélni, de a beltér, a gyári szőnyeg kivételével makulátlan, olyan mint új korában. Véleményünk szerint ami nagyon szerethetővé teszi, az a megbízhatósága. A hibalista mindösszesen 1 db kiégett sminktükör izzó, 1 db kiégett féklámpa izzó és 1 db kiégett helyzetjelző izzó. Legfeljebb 20.000 km-ként megkapta a szokásos olajcserét, szűrők cseréjét, ezek mellett 60.000 km-nél féktárcsa és fékbetét csere történt, illetve az ablaktörlők is cserére szorultak már. Nagy meglepetések nem érik az embert a márkaszervizben, az előírt szervizek 35-40.000 Ft körüli összegből megúszhatók.

 

 

Ennyi kilométer után van már tapasztalatunk bőven a fogyasztásról is. Sokan legendának gondolják, korábban mi is, a lehető legoptimálisabb körülmények között (80-90 km/h-s tempó, 1-2 személlyel, csomag nélkül, klíma használata nélkül) nem lehetetlen az 5 literes fogyasztás 100 km-en. Autópályán a megengedett maximális sebességnél 7 liter körüli fogyasztással lehet számolni, városban is hasonló az étvágya. A vegyes fogyasztás nálunk 6,7 liter körül szokott alakulni, lendületesen autózva.

Ami még szerethető az új Vitarában a megbízhatóságon és olcsó fenntartáson túl - csak címszavakban:

  • Hosszabb távon is kényelmes, ergonomikus beltér (189 cm magas embernek is), jó kilátás minden irányba.
  • Városi forgalomban fürge, könnyű vele parkolni, a nagyobb padka sem akadály neki.
  • Nagyon jól viselkedik "rázós" szituációkban (hirtelen kerülés), jó kormányzás és futómű.
  • 2 felnőtt és 2 gyerek számára megfelelő helykínálat.
  • Olyan szinten értékálló autó az új Vitara, amelyre kevés példa van manapság.

A teljesség kedvéért azonban meg kell említeni, hogy a fényezés hagy kívánnivalót maga után. A vízbázisú festék könnyen lepattan egy - egy kavicsfelverődéstől, és a szélvédőn is könnyen karcosodik. A meglehetősen könnyű súlynak köszönhetően az oldalszélre érzékenyebb a karosszéria, ez inkább nagyobb sebességnél jelentkezik. Hosszabb utazáshoz pusztán a csomagtartó mérete kevés lehet a csomagoknak. Összehasonlítva az előző évek sztárjával, az 1.4-es turbós Vitarával, bizony érezni a teljesítmény és a nyomatékbeli különbséget. Mindezek ellenére úgy gondoljuk, hogy az 1.6-os Vitara, használtan is jó vétel, az újabb típusok pedig az egyre több vezetéstámogató- és biztonsági rendszernek köszönhetően minden, a mai kor követelményeinek megfelelő igényt ki tudnak elégíteni. 

Az új Vitarát akár használtan is nyugodt szívvel ajánljuk azoknak, akik olcsón fenntartható, praktikus, megbízható és értékálló autót keresnek napi használatra, továbbá szemet tudnak hunyni a kevésbé kidolgozott beltér felett. A Vitara továbbra sem azoknak készül, akik feszíteni akarnak egy menő verdában, vagy fel akarnak vágni egy szórakozóhely előtt az autójukkal.

Ne maradj le a crossover.hu nyújtotta extra kedvezményekről, kövesd Facebook oldalunkat, és értesülj elsőként akcióinkról!

Csatlakozz új Facebook zárt csoportunkhoz, ha nem akarsz lemaradni hasznos tippek - tanácsok témájú bejegyzéseinkről és a csoport tagoknak nyújtott egyedi kedvezményekről! 

Nézz bele a mindennapjainkba Instagram oldalunkon!