Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Jótállás

Jótállás

A Crossover.hu webáruházban megvásárolható termékekre jótállást biztosítunk, figyelemmel a 270/2020. (VI.12.) Korm.rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt terméktípusokra. A felelősség alól a jótállás időtartama alatt a Crossover.hu Kft. csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

Fentiektől eltérő jótállási időtartam abban az esetben lehetséges, ha a gyártó hosszabb garanciaidőt biztosít (lásd például Menabo, Thule termékkínálatunkat). A garancia érvényesítéséhez kérjük őrizze meg a számlát és a garanciajegyet is. 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk ( a továbbiakban: termék) Vevő részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Vevő a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja. A fentiekben nevezett határidők jogvesztő határidők, azonban a termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vevő a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.  

A Vevő a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint kijavítási, kicserélési illetve pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé az alábbiak szerint:

1.  Eladó vállalja, hogy törekedni fog a termék kijavításának 15 napon belüli elvégzésére. A kijavításra nyitva álló határidő a termék átvételekor indul. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor az Eladó a Vevőt tájékoztatja a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

2. Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Vevő eltérő rendelkezése hiányában az Eladó a terméket 8 napon belül kicseréli.

3. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó a Vevő által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a Vevő részére visszatéríti.

Vevő az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatás elektronikus úton vagy a Vevő általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a terméket 30 napon belül kijavítani:

  • ha a Vevő ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
  • amennyiben a Vevő nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a terméket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül ki kell cserélni, vagy
  • amennyiben a Vevő nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a termék cseréjére sincs lehetőség, a termék számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a termék a meghatározott jótállási időtartam alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a Vevő jogosult:

  • az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban Ptk.) 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
  • amennyiben a Vevő ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a terméket ki kell cserélni, ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a termék számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell 8 napon belül visszatéríteni számára.

A Vevő a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. 

A 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk(ek) - garanciális probléma esetén - el-és visszaszállításáról az Eladó köteles gondoskodni, figyelemmel a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 6. §-ában foglaltakra.

Tekintettel a hatályos jogszabályi rendelkezésekre, az Eladó nem teszi a jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének feltételévé a megvásárolt termék felbontott csomagolásának a Vevő általi visszaszolgáltatását.

THULE termékek

A Thule prémium minőségű termékeket gyárt. A termék minőségét megfelelően jelképezi, a rá vállalt garancia mértéke. A Thule rendkívül nagy hangsúlyt fektet a biztonságra és a tartósságra.

A garancia két részből áll: Thule BringIt garancia és Thule kiterjesztett garancia.

Thule BringIt garancia

  • Vonatkozik a gyártási hiányosságokból és sérülésekből adódó hibákra.
  • Csak rendeltetésszerű használat mellett fellépő hibákra, sérülésekre, és színelváltozásokra lehet érvényesíteni, a vásárlás helyén, a vásárlás dátumától számított 2 évig.
  • A Thule BringIt garancia számos előnyt biztosít a vásárló részére, azonban ezek a szabályok nem ütközhetnek az érvényben lévő jogszabályokkal.

Nem érvényes a Thule BringIt garancia, ha sérülést nem rendeltetésszerű használat, túlterhelés, használati útmutatótól való eltérés okozza. A terméket, annak alkatrészeit, kiegészítőit nem a Thule által jóváhagyott módon használják, tisztítják, tárolják. Nem terjed ki garancia arra az esetre sem, ha a Thule termékek helytelen, nem megfelelő használata kárt okoz a felhasználó járművében, elektronikus eszközeiben, esetleg más személyben vagy más tulajdonában.

Thule kiterjesztett garancia:

  • A garancia a vásárlás napjától indul.
  • A garancia mértéke a BringIt garancián felül +3 év.
  • A garancia kiterjed az anyag vagy gyártási hibákból eredő problémákra.

Nem érvényes a Thule kiterjesztett garancia, ha sérülést nem rendeltetésszerű használat, túlterhelés, használati útmutatótól való eltérés okozza. A terméket, annak alkatrészeit, kiegészítőit nem a Thule által jóváhagyott módon használják, tisztítják, tárolják. Nem terjed ki garancia arra az esetre sem, ha a Thule termékek helytelen, nem megfelelő használata kárt okoz a felhasználó járművében, elektronikus eszközeiben, esetleg más személyben vagy más tulajdonában. Nem érvényes a kibővítet garancia azokra a sérülésekre, szakadásokra, amik a nem rendeltetésszerű használat miatt következnek be. Nem terjed ki a garancia külső behatások esetén.

Thule BringIt garancia és kitertjesztett garancia rendezési módja:

  • A rendezés módját a Thule által meghatározott módon vagyunk kötelesek teljesíteni.
  • A Thule BringIt garanciális időn belül, a sérült terméket megjavítjuk.
  • A nem javítható terméket, garanciális időn belül kicseréljük.
  • Amennyiben nem tudjuk kicserélni a terméket, felajánlunk hasonló értékű árucikket vagy visszafizetjük az árát.
  • A garanciális korlátozások illetve kizárások okait a garanciális feltételek tartalmazzák.

A terméket garanciális ügyintézésre a vásárlás helyére kell vissza juttatni, az esetleges szállítás költsége a Vevőt terheli kivéve a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 6. §-ában foglalt esetkört, mely szerint a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk(ek) - garanciális probléma esetén - el-és visszaszállításáról az Eladó köteles gondoskodni.

MENABO termékek

Minden Menabo termékünkre 2 év garanciát adunk.

Kérjük, a garanciajegyet és a számlát feltétlen őrizze meg, mert a garancia csak a számla bemutatásával, hiánytalanul, tartozékokkal együtt visszaküldött termékre érvényesíthető. Felhívjuk tisztelt Vevőink figyelmét, hogy a hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében, az Eladó nem teszi a jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének feltételévé a megvásárolt termék felbontott csomagolásának a Vevő általi visszaszolgáltatását, de kéri, hogy lehetőség szerint az eredeti dobozban szíveskedjenek visszaszolgáltatni a megvásárolt terméket.

Amennyiben a termék gyári hibásan kerül szállításra és a hiba a kézhezvételtől számított 8 napon belül kiderül, a terméket kicseréljük. Rendeltetésszerű használat mellett, 8 napon túl jelentkező gyári hiba esetén a hibás terméket javításra vesszük vissza. Ha a termék 30 napon belül nem javítható, a terméket kicseréljük.

A javított vagy cseretermék szállítási díja minden esetben a Crossover.hu Kft-t, a hibás termék visszajuttatásának költsége azonban a Vevőt terheli, kivéve a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 6. §-ában foglalt esetkört, mely szerint a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk(ek) - garanciális probléma esetén - el-és visszaszállításáról az Eladó köteles gondoskodni.

A Crossover.hu Kft. további szavatossági és jótállási felelősségére, valamint vitás esetekben a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.