Jótállás
A Crossover.hu webáruházban megvásárolható termékekre jótállást biztosítunk, figyelemmel a 270/2020. (VI.12.) Korm.rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt terméktípusokra. A felelősség alól a jótállás időtartama alatt a Crossover.hu Kft. csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
Fentiektől eltérő jótállási időtartam abban az esetben lehetséges, ha a gyártó hosszabb garanciaidőt biztosít (lásd például Menabo, Thule termékkínálatunkat). A garancia érvényesítéséhez kérjük őrizze meg a számlát és a garanciajegyet is.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk ( a továbbiakban: termék) Vevő részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Vevő a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja. A fentiekben nevezett határidők jogvesztő határidők, azonban a termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vevő a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A Vevő a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint kijavítási, kicserélési illetve pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé az alábbiak szerint:
1. Eladó vállalja, hogy törekedni fog a termék kijavításának 15 napon belüli elvégzésére. A kijavításra nyitva álló határidő a termék átvételekor indul. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor az Eladó a Vevőt tájékoztatja a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
2. Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Vevő eltérő rendelkezése hiányában az Eladó a terméket 8 napon belül kicseréli.
3. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó a Vevő által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a Vevő részére visszatéríti.
Vevő az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatás elektronikus úton vagy a Vevő általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a terméket 30 napon belül kijavítani:
- ha a Vevő ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
- amennyiben a Vevő nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a terméket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül ki kell cserélni, vagy
- amennyiben a Vevő nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a termék cseréjére sincs lehetőség, a termék számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a termék a meghatározott jótállási időtartam alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a Vevő jogosult:
- az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban Ptk.) 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
- a kijavítási igény helyett a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
- amennyiben a Vevő ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a terméket ki kell cserélni, ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a termék számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell 8 napon belül visszatéríteni számára.
A Vevő a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk(ek) - garanciális probléma esetén - el-és visszaszállításáról az Eladó köteles gondoskodni, figyelemmel a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 6. §-ában foglaltakra.
Tekintettel a hatályos jogszabályi rendelkezésekre, az Eladó nem teszi a jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének feltételévé a megvásárolt termék felbontott csomagolásának a Vevő általi visszaszolgáltatását.
THULE termékek
A Thule prémium minőségű termékeket gyárt. A termék minőségét megfelelően jelképezi, a rá vállalt garancia mértéke. A Thule rendkívül nagy hangsúlyt fektet a biztonságra és a tartósságra.
A garancia két részből áll: Thule BringIt garancia és Thule kiterjesztett garancia.
Thule BringIt garancia
- Vonatkozik a gyártási hiányosságokból és sérülésekből adódó hibákra.
- Csak rendeltetésszerű használat mellett fellépő hibákra, sérülésekre, és színelváltozásokra lehet érvényesíteni, a vásárlás helyén, a vásárlás dátumától számított 2 évig.
- A Thule BringIt garancia számos előnyt biztosít a vásárló részére, azonban ezek a szabályok nem ütközhetnek az érvényben lévő jogszabályokkal.
Nem érvényes a Thule BringIt garancia, ha sérülést nem rendeltetésszerű használat, túlterhelés, használati útmutatótól való eltérés okozza. A terméket, annak alkatrészeit, kiegészítőit nem a Thule által jóváhagyott módon használják, tisztítják, tárolják. Nem terjed ki garancia arra az esetre sem, ha a Thule termékek helytelen, nem megfelelő használata kárt okoz a felhasználó járművében, elektronikus eszközeiben, esetleg más személyben vagy más tulajdonában.
Thule kiterjesztett garancia:
- A garancia a vásárlás napjától indul.
- A garancia mértéke a BringIt garancián felül +3 év.
- A garancia kiterjed az anyag vagy gyártási hibákból eredő problémákra.
Nem érvényes a Thule kiterjesztett garancia, ha sérülést nem rendeltetésszerű használat, túlterhelés, használati útmutatótól való eltérés okozza. A terméket, annak alkatrészeit, kiegészítőit nem a Thule által jóváhagyott módon használják, tisztítják, tárolják. Nem terjed ki garancia arra az esetre sem, ha a Thule termékek helytelen, nem megfelelő használata kárt okoz a felhasználó járművében, elektronikus eszközeiben, esetleg más személyben vagy más tulajdonában. Nem érvényes a kibővítet garancia azokra a sérülésekre, szakadásokra, amik a nem rendeltetésszerű használat miatt következnek be. Nem terjed ki a garancia külső behatások esetén.
Thule BringIt garancia és kitertjesztett garancia rendezési módja:
- A rendezés módját a Thule által meghatározott módon vagyunk kötelesek teljesíteni.
- A Thule BringIt garanciális időn belül, a sérült terméket megjavítjuk.
- A nem javítható terméket, garanciális időn belül kicseréljük.
- Amennyiben nem tudjuk kicserélni a terméket, felajánlunk hasonló értékű árucikket vagy visszafizetjük az árát.
- A garanciális korlátozások illetve kizárások okait a garanciális feltételek tartalmazzák.
A terméket garanciális ügyintézésre a vásárlás helyére kell vissza juttatni, az esetleges szállítás költsége a Vevőt terheli kivéve a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 6. §-ában foglalt esetkört, mely szerint a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk(ek) - garanciális probléma esetén - el-és visszaszállításáról az Eladó köteles gondoskodni.
MENABO termékek
Minden Menabo termékünkre 2 év garanciát adunk.
Kérjük, a garanciajegyet és a számlát feltétlen őrizze meg, mert a garancia csak a számla bemutatásával, hiánytalanul, tartozékokkal együtt visszaküldött termékre érvényesíthető. Felhívjuk tisztelt Vevőink figyelmét, hogy a hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében, az Eladó nem teszi a jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének feltételévé a megvásárolt termék felbontott csomagolásának a Vevő általi visszaszolgáltatását, de kéri, hogy lehetőség szerint az eredeti dobozban szíveskedjenek visszaszolgáltatni a megvásárolt terméket.
Amennyiben a termék gyári hibásan kerül szállításra és a hiba a kézhezvételtől számított 8 napon belül kiderül, a terméket kicseréljük. Rendeltetésszerű használat mellett, 8 napon túl jelentkező gyári hiba esetén a hibás terméket javításra vesszük vissza. Ha a termék 30 napon belül nem javítható, a terméket kicseréljük.
A javított vagy cseretermék szállítási díja minden esetben a Crossover.hu Kft-t, a hibás termék visszajuttatásának költsége azonban a Vevőt terheli, kivéve a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 6. §-ában foglalt esetkört, mely szerint a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk(ek) - garanciális probléma esetén - el-és visszaszállításáról az Eladó köteles gondoskodni.
A Crossover.hu Kft. további szavatossági és jótállási felelősségére, valamint vitás esetekben a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.